-->

Type something and hit enter

Pages

Singapore Investment


On


Pada 24 Februari 2021, Dayang telah menumumkan laporan QR4 2020, pada laporan tersebut anda boleh lihat Revenue dengan keuntungan pun telah jatuh berbading dengan QR3 2020 yang lalu, tetapi secara dalamnya kita mengkaji laporan terserbut didapati terdapat sekali kerugian sebanyak RM7.3 Million. laporan kerugian ini adalan dari PPE bukanlah melibatkan matawang yang asal.

 

Pada Prospect syarikat tersebut kita boleh lihat bahawa pihak pengurus syarikat amat positif untuk tahun 2021, laporan QR4 2020 ini adalah dari 1 oktober - 31 Disember. pada masa itu harga minyak sedunia dalam lingkungan 40USD - 45USD. membandingkan dengan bulan januari 2021 hingga sekaran harga minyak sedunia menaik secara mendadak sehingga 64.40USD dan buku pesanan pada Dayang kini adalah RM2.7 Billion cukup untuk syarikat beropasi dengan keuntungan beberapa tahun yang akan datang. 

Baru baru ini Petronas membuat pengumuman akan tambah perbelanjaan untuk memberi kontrak pada bahagian service (upstream) seperti Dayang. saya rasa dengan harga minyak sekarang lebih banyak syarikat Downstream akan memberi keluar kontrak kepada (Upper-Stream) dan (Mid-Stream).

Pada pandanga saya merujuk charta secara (analisis teknikal) Dayang masih banyak ruang kenaikan, buat masa sekarang perlaburan masih lagi mempunyai peluang kenaikan sebanyak 48% untuk menjana keuntungan yang memuaskan. 

Tambah pula, sektor pernerbangan masih belum lagi pulih, jikalau pernerbangan mula menerbang pada pertengahan tahun, maka permintaan minyak akan bertambah lagi. 

 

Penafian :Berikut merupakan pandangan sendiran, tiada sebarang cadangan Jualan atau Belian.


https://klse.i3investor.com/blogs/bursacafe/2021-02-28-story-h1541945322-DAYANG_ENTERPRISE_HOLDINGS_BERHAD_5141.jsp

Back to Top